A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Галицький ліцей
імені Ярослава Осмомисла
Галицької міської ради Івано-Франківської області

Пророщуємо «Зерна» на добробут і благополуччя наших дітей

Дата: 25.02.2025 11:41
Кількість переглядів: 10

Фото без опису

У січні 2025 року вчителі Галицького ліцею імені Ярослава Осмомисла пройшли навчання за програмою СЕН «Зерна» (розвиток соціально-емоційних навичок та підтримка благополуччя дітей і педагогів України). Програма розроблена Лабораторією з екологічних підходів до соціально-емоційного навчання Гарвардської вищої школи освіти. Мета програми: розвиток соціально-емоційних навичок: уміння виражати, розпізнавати й розуміти емоції, співпрацювати з іншими, долати стрес, бути життєстійким тощо.

        Наші педагоги із задоволенням включилися в практику  впровадження цієї програми засобами навчальної та виховної роботи з учнями ліцею. Неоціненною допомогою став методичний посібник, який надає матеріали з розвитку соціально-емоційних навичок.

Найперше, що зробили вчителі, – склали перелік проблем, викликів, із якими учні стикаються нині, потім розробили правила взаємодії під час активностей.

Однією з перших активностей, яку використали майже всі вчителі була навичка «Робімо компліменти!».

       Учні вчилися робити компліменти  не просто за зовнішніми ознаками дитини (одяг чи зовнішність), а за  її характер, талант, вчинок, а також і собі. У ході активності діти розуміли, що отримувати компліменти – дуже приємно, а робити їх – не так то й просто.

Усі класні керівники використали активність «Правила нашої класної спільноти», що дозволяє учням уже сьогодні підтримувати один одного, вчить дотримуватись певних правил і домовленостей.

       Для учнів 5-6 класів учителі практикувалися застосовувати силу «Поки що», яка допомагає учням повірити у свої сили, вчить чітко розуміти, що потрібно зробити для того, щоб втілити бажане в реальність.

На уроках літератури вчителі використовують взаємодію «Коло емоцій», під час якого учні мають можливість поділитися своїми почуттями, зрозуміти їх і навчитися ними керувати.

         Щоб навчити дітей уважно слухати, потрібен час. А ця навичка необхідна не тільки для групової роботи в класі, але й всюди, де людина взаємодіє з іншими людьми, адже вміння слухати та концентрувати увагу допоможе у вирішенні будь-яких конфліктів. Так, у роботі з дітьми з ООП, окремі вчителі використали активності «Слухаємо уважно», «Чотири кути», «Петрик каже …»

        Зрозуміло, що педагоги не забувають і про свій емоційний стан. Активності «Внутрішній діалог» дозволила учасникам зазирнути в середину самих себе, проаналізувати свої успіхи й невдачі, знайти вихід. Тепер, проводячи засідання педагогічної ради чи школи вищої педмайстерності, використовуємо такі активності, як «Емоційний контейнер»,  «Місце спокою».

       Ми спостерігали, що завдяки регулярності застосування певних активностей учні краще розуміють їх структуру  й мають більше можливостей практикувати соціально-емоційні навички.

Отже, активності із СЕН допомагають учням і вчителям зрозуміти, які емоції виникають і чому, вчать вмінню вирішувати конфлікти, ефективно комунікувати, співпереживати, працювати в команді, вести за собою інших, виважено йти за лідерами.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень